Thursday, January 12

Entri - Tahun 2012

Aku kembali juga ke sini setelah lama menyepi...

Tahun Baru?aku tak berminat untuk berduyun-duyun melihat 'fireworks'?
aku mempersoalkan mengapa apabila Tahun Baru Islam tidak pun semeriah begitu?
Berapa peratuskan yang saling ingat mengingati bersama membaca Yasin pada senja sebelum tahun baru Islam menjelma?
Melayu kita lebih suka untuk berhibur mengikut acuan orang lain

Ironinya - negara Malaysia adalah Negara Islam
kita telah disogokkan dan dijajah dengan cara sambutan tahun baru Kristian - sedih bukan?

habis cerita pasal tu..
Tahun 2011,aku kembara melihat hadiah dari Tuhan..tak susah,kita cuma berusaha kearah itu sahaja..
Tahun 2012,aku pulang kembali dengan hati yang tenang - bersedia untuk menjalankan tanggungjawab baharu..

segelintir perjalanan aku untuk paparan buat kalian :



Aku menuju puncak Mt.Berinchang


Tempat tidur mewah aku



pulang sudah


Semoga kallian semua mempunyai keazaman yang lebih 'adventure' bagi Tahun 2012 ini..
Salam Coretan aku kembali

2 comments:

^^nu[dd]yra^^ said...

acecece...dah letak gmbar gtu ;)

tadashi said...

muahaha kemunculan diri