Wednesday, March 11

terbang ke awan sirus

esok aku terbang tinggi..slalunya aku mendongak lihat awan,tp kali ni aku dok atas melihat awan yang tinggi..hehe
aku nak mencapai awan sirus..slalunya hanya awan kumulusnimbus yg gagah menggunung.tp awan sirus lebih aku cintai dan kagum..halus,nipis dan comel..gaa

beza terbang pesawat komersil ngan pesawat tentera adalah kelancarannya terbang.korang pernah naik Hercules C130H?carribou?cuba ar naik..dan bezakan dengan Flight awam yg slalu korang naik..haha aku rasa aku tak kisah naik mana2 pesawat tentera sebab aku memang dilahirkn dlm keturunan tentera.

dan pesawat tentera korang jgn tatau,ada juga pesawat tentera eksklusif.aku ta berpeluang naik sebab aku bukan anak seorang Jeneral mahupun Panglima.
Ayahnda aku hanya Pegawai Trafik Udara je satu ketika dahulu di airport Sg.Besi.
mungkin ramai yg bertanya,ayah aku bukannya dari AirForce..knp jd pegawai trafik udara?sedangkan ayahnda aku tentera darat..muehehe itu korang kena tanya itu Kor Polis Tentera punya department lah ye..aku pown ta faham..hahaha


p/s : sikorsky s-61 adalah lagenda..cuba cari skrin ADI kat mana.kalau jumpa aku blanje slurpee besar punye

No comments: